kycklingarna.blogg.se

Only sisters please <3

Go morgon

Kategori: Allmänt

 

I skrivande stund far vi på motorvägen. Målet för vår färd är skolan. Känns som att dagarna flyter ihop under denna årstid. Man minns liksom inte om det var igår eller förrgår man gjorde ditten och datten. Har märkt att julpysslandet är på gång. Det är dessa extra belysningar i form av ljusslingor som syns lite varstans. Apropå detta med ljusslingor så väcker dem lite nostalgi hos mig. Minns när vi inte hade bott i Sverige särskilt länge, och jag gick i ettan på grundskolan. Det var luciatider och tydligen skulle alla tjejer i klassen vara lucior. Jag bad min mamma köpa en ljuskrona och hon kommer hem med ett paket ljusslingor. Nu kan jag skratta åt det, men då grät jag. Slutade med att jag fick vara tärna. Det va fint det med. Jag var ju mer unik än luciorna. Den gamla goa asyltiden...

xoxo

T

 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: