kycklingarna.blogg.se

Only sisters please <3

Freedom

Kategori: Allmänt


God afton! 
Satt och tänkte på detta med frihet. Många hävdar att dem väljer bort religion för att det på något sätt begränsar deras frihet. Dem vill inte tjäna någon eller något, utan bara leva efter egna instinkter och ideal som dem påstår att dem själva skapat. Men jag tror inte på det! Jag tror inte att dem som väljer bort att tjäna sin Skapare, lever i fullständig frihet utan att tjäna någon/något.  Givetvis beror det på hur man väljer att se på ordet frihet. För min del eller i nuet så syftar jag på den frihet där man inte är underordnad någon eller något annat. Man kan spinna vidare på detta hur mycket som helst men jag får försöka förenkla och förkorta detta resonemang. Kan inte riktigt sätta ord på min tanke. Min slutsats är att man antingen är slav till Skaparen eller till skapelsen. 
 
Deep talk y'all
 

Kommentarer

  • Anonym säger:

    That was deep!

    2013-10-06 | 09:07:36

Kommentera inlägget här: